Radosza-Gyűrű, kisbetűs írógyűrű a szlovák abc betűivel

Kód: RAD1/S
7 110 Ft 5 598 Ft ÁFA nélkül

Részletes információ

Termék részletes leírása

A Radosza-írógyűrűk hat-tízéves gyermekek számára készített térbeli képességfejlesztő taneszköz és logikai játék.
Az eszköz a szlovák abc kisbetűit tartalmazza.
(a, a, á, b, b, c, č, d, ď, e, e, é, f, g, h, i, i, í,j, k, k, l, m, m, n, n, o, o, ó, p, r, s, š, t, ť, u, ú, v, y, ý, z, ž)

 A játék eredményesen használható betűk, szavak, szóösszetételek kirakására, az írás és olvasás gyakorlására.

A Radosza-gyűrűk bármely változatának használata fejleszti a logikus gondolkodást, a térlátást, a memóriát, a kombinációs-és koncentrációs képességet, a kézügyességet, valamint a finommotorikát.

Alkalmas otthoni játékra, házi feladatok elkészítésére, tanórai gyakorlásra, napközis foglalkozásra, táborban, és osztály- illetve évfolyamverseny rendezésére. Alkalmazásával az unalmas gyakorlás izgalmassá válik.

 Az eszköz általában két, egymást egyetlen pontban metsző gyűrűből, vagyis kör alakú sínből áll. Ezekben csúszó elemek mozognak, amelyekre betűk, és írásjelek vannak festve. Ebben az esetben a két gyűrű közül az a vízszintes, amelyen egymás mellett vannak a betűk. A függőleges gyűrű pedig az, amelyen egymás alatt helyezkednek el a betűk. A két gyűrű átmérője nem egyforma, ezért csak egyetlen pontban keresztezik egymást, ami miatt nem tudnak a betűk a tologatás során oldalukra dőlni vagy teljesen megfordulni. A kereszteződésben a betűk irányt tudnak váltani (fel, le, jobbra és balra irányba). A vízszintes gyűrű kerületén lehet a betűket - de csak az összes betűt egyszerre - jobbra vagy balra tologatni. Ezt egy másik, függőlegesen futó, kisebb átmérőjű gyűrű keresztezi, amelyen függőleges irányba fel vagy le lehet tologatni a betűket.

Lehetséges feladatok:

Ahhoz, hogy a gyermekek megismerjék a gyűrűk használatát, próbáljunk az elején lépésről lépésre haladni. Az első feladat lehet az a gyerekeknek, hogy rakjanak ki egy "a" betűt. Ezzel megismerik a betűk forgatását, tologatást az eszközön. A következő feladat lehet az, hogy a zöld és a piros kocka közé rakjanak ki egy "a" betűt. Ezt lehet folytatni, hogy egy "a" és egy "b" betű kerüljön a zöld és a piros kocka közé, és így tovább a betűk kirakásával. Ha a gyerekek már ismerik a gyűrű használatát, akkor nehezebb, gondolkodtatóbb feladatokat is adhatunk nekik pl:

Melyik a hét harmadik napja ?(Szerda)
Milyen lóval simítjuk ki a gyűrött ruhát? (vasalóval)