Radosza-Gyűrű Számoló

Kód: RAD4
7 110 Ft 5 598 Ft ÁFA nélkül

Részletes információ

Termék részletes leírása

A Radosza-számológyűrűk hat-tízéves gyermekek számára készített térbeli képességfejlesztő taneszköz és logikai játék.

Eredményesen alkalmazható különböző matematikai műveletek begyakorlására, és szöveges feladatok, illetve fejszámolás eredményének kirakására.Hozzájárul a kicsik szabálytartás-készségének kialakulásához, amely esetünkben azt jelenti, hogy a matematikai műveleteket számjegyenként, megadott sorrendben, balról jobbra kell kirakni másolás vagy szóbeli közlés alapján.

Alkalmas otthoni játékra, házi feladatok elkészítésére, tanórai gyakorlásra, napközis foglalkozásra, táborban, és osztály- illetve évfolyamverseny rendezésére.

Az eszköz általában két, egymást egyetlen pontban metsző gyűrűből, vagyis kör alakú sínből áll . Ezekben csúszó elemek mozognak, amelyekre számjegyek, matematikai műveletjelek és egyéb jelölések vannak festve. A két gyűrű közül az a vízszintes, amelyen egymás mellett, a függőleges gyűrű pedig az, amelyen egymás alatt helyezkednek el a számjegyek. A vízszintes gyűrű kerületén lehet a számokat - de csak az összes számot egyszerre – balra vagy jobbra tologatni. Ezt egy másik, függőlegesen futó gyűrű keresztezi, amelyen függőleges irányba le vagy fel lehet tologatni a számokat. A két gyűrű átmérője nem egyforma, ezért csak egyetlen pontban keresztezik egymást, ami miatt nem tudnak az  a tologatás során oldalukra dőlni vagy teljesen megfordulni. A kereszteződésben a számok, műveletjelek és rajzos ábrák irányt tudnak váltani (fel, le, jobbra, balra irányba). A gyermeknek a vízszintes sorban, balról jobbra kell kiraknia a feladatot. Például: mennyi 7x8? Az eredményt (56) a gyermek mondja meg! Kirakás: zöld kör, 7-es, szorzásjel, 8-as, egyenlőségjel, 5-ös, 6-os, piros kör. A zöld kört és a piros kört azért kell a műveletek elé és után tenni, hogy azok elválasszák a kirakott feladatsort a többi számjegytől. A zöld kör a feladat kezdetét, a piros kör pedig a végét jelzi. A kétjegyű számokat (például: 97) két csúszó elemből (9-es és 7-es) kell kirakni. A háromjegyű számokat három csúszó elemből, és így tovább.


Lehetséges feladatok:
Ahhoz, hogy a gyermekek megismerjék a gyűrűk használatát, próbáljunk az elején lépésről lépésre haladni. Először rakjuk ki az 1-est. Forgassuk addig a gyűrűket, amíg nem sikerül középre rakni az 1-es számot. Ezután  toljunk a kereszteződésbe egy 2-est, majd egy 3-ast, és így tovább. Ha a gyerekek megismerték a gyűrű használatát, adhatunk komolyabb feladatokat is, melyeket vagy felírhatunk a táblára, beleírhatjuk a füzetbe, de akár szóban is közölhetjük, így fejlesztve a memóriájukat a gyerekeknek.
Például: Mennyi 5x9 ?, mennyi 5x9+12-20 ?, és így tovább.



Mérete: 9 x 12 x 12 cm.